Wydawałoby się, że każde biuro jest wyposażone w takie same artykuły papiernicze. Oczywiście podstawowe artykuły będą takie same, ale większość z nich będzie różna, tak jak różna jest specyfika pracy poszczególnych biur.

Niezbędne artykuły biurowe

W każdym biurze niezbędna jest duża ilość różnego rodzaju długopisów i cienkopisów. Przede wszystkim należy wybierać długopisy, które są niezawodne i gwarantują długą linię pisania. Zdecydowaną większość stanowią te z tuszem niebieskim i czarnym, ale warto też kupić kilka sztuk piszących na zielono i czerwono.

Żadne biuro nie obejdzie się bez papieru ksero, bloków do robienia notatek, planerów, karteczek do zapisywania krótkich informacji oraz kopert w różnych rozmiarach.

Niezbędny będzie także zakup kilku drobniejszych akcesoriów, takich jak zszywacze z zszywkami, pineski, spinacze biurowe (widoczne na zdjęciu). Te ostatnie można kupić w różnych wielkościach i kolorach. Odmianą spinaczy biurowych są klipsy służące do spinania bieżących dokumentów. W porównaniu z tradycyjnymi spinaczami mają większy zakres. Nie można też zapomnieć o koszulkach i segregatorach na archiwizację dokumentów.

Dodatkowe artykuły dla biura

Tych jest bardzo dużo i trzeba wybierać je zgodnie z potrzebami. W biurach, gdzie często odbywają się prezentacje lub „burze mózgów” niezbędne są tablice sucho ścieralne z markerami do pisania i gąbką, specjalny papier, magnesy. Także pracowników należy zaopatrzyć w papier i kolorowe pisaki, które pozwolą im przelanie myśli na papier.

Asortyment artykułów jest znacznie szerszy, ważne by dobrać go odpowiednio do potrzeb biura i jego pracowników.